woensdag 21 juni 2017

Thee en koffie zonder suiker leren drinken

Afbeeldingsresultaat voor koffie en thee Ik ben een groot liefhebber van koffie. Koffie met melk en suiker. Dagelijks nuttig ik ook een kopje thee. Thee met suiker. Al met al drink ik dagelijks minimaal 6 suikerklontjes in mijn thee of koffie. Een suikerklontje weegt zo'n 5 gram. Per dag gaat er zo'n 30 gram doorheen. Dit keer 365 dagen is 10950 gram per jaar! Dat zijn bijna 11 pakken suiker per jaar en dit alleen in mijn koffie of thee. OEI.

Nu ik druk bezig ben met afvallen/buikvet verminderen (zie hiervoor de blogposten van de 28-daagse training die ik volg) schrik ik enorm van bovenstaande getallen. Niet gedacht. 
Ik ga met ingang van vandaag (zaterdag 17 juni 2017) stoppen met mijn thee en koffie besuikeren. En wat zie ik hiertegen op. Koffie zonder suiker gaat nog wel, maar thee zonder suiker.... Op internet las ik dat een wolkje melk in de thee het al iets beter kan laten verteren. Chemische zoetstoffen zijn not done. Steviazoetjes mag wel, maar je lichaam ontwent het zoete eten en drinken dan niet. En dit laatste wil je juist, dat je lichaam zoet eten en drinken niet meer het lekkerst vindt wat er bestaat. Verder valt op internet te lezen dat je voor deze suikerontwenning zo'n 1 a 2 weken nodig hebt. We gaan het zien! 

Geen opmerkingen: