zaterdag 24 juni 2017

Buikvet en gewicht minderen met 28-daagse buikspiertraining #5 (week 4): slot

Afbeeldingsresultaat voor afvallen
afbeelding van internet
Zo, de 4-weekse training zit er op. De afgelopen week volgde ik weer de oefeningen via de link http://www.buikspierentraining.nl/wp-content/uploads/2015/09/28-Daags-buikspieren-schema.pdf. Dezelfde oefeningen als week 1,2 en 3, maar nu weer meer ge├»ntensiveerd, namelijk 5x25 oefeningen.

Wat zijn mijn bevindingen, resultaten en toekomstplannen?
Om te beginnen bij de resultaten van 4 weken trainen:
Ik ben 3 kg afgevallen en 5 cm verminderd in omvang. 

Welke bevindingen ik heb over deze training, genoemd in meevallers en tegenvallers.

Meevallers:
*ik ben afgevallen en in omvang verminderd; de training werkt dus echt tegen het overtollige buikvet
*ik kan weer een aantal jurkjes of kledingstukjes leuk dragen, zonder allerlei 'dikkigheden' (blij mee!)
*de oefeningen vielen me mee, ondanks de opvoering in intensiteit, ik merkte ook dat de verzuring in mijn benen afnam en dat mijn uithoudingsvermogen ietwat werd opgebouwd
*de training was goed te doen, omdat op 3 van de 7 dagen geoefend moest worden en dan was de totale oefentijd ook nog maar een kwartier tot een half uur

Tegenvallers:
*op de site werd gezegd dat je met deze training 5 kg zou kunnen afvallen; dit is mij dus niet gelukt, terwijl ik in combinatie met deze training ook nog eens behoorlijk gezonder ben gaan eten (minder eten, praktisch niet meer snoepen, geen geraffineerde suikers toevoegen aan het eten, letten op koolhydraten (minder), eiwitten (genoeg), vetten (oppassen)
*al met al kostte me het dus een behoorlijk ander leefstijl, wel met resultaat, maar met minder resultaat dan voorzegd, verwacht en gehoopt
*je merkt dat afvallen na je 40e inderdaad behoorlijk lastig is

Toekomstplannen:
Ook al ben ik dus zichtbaar en voelbaar slanker geworden en kan ik weer een aantal kledingstukken leuk dragen, toch wil ik de komende tijd nog zo'n 3 kg afvallen. Ik ga niet meer deze training doen. Wel wil ik elke dag bijvoorbeeld een bepaalde oefening (uit deze training) doen. Verder wil ik mijn gezonde eetpatroon voortzetten. Dat zal de komende weken wel gaan, maar in de vakantie zal dit ws. wat minder goed gaan. 
Hoe ik de afvalplannen voortzet, zal op deze blog te lezen zijn.

Tot slot: ik wil niet meedoen aan de bodycultuur die hier en der heerst: 'alles voor een mooi lichaam'. Persoonlijk denk ik dat het niet de bedoeling is om je lichaam zo op een voetstuk te zetten. Er zijn belangrijker dingen in het leven. Wel hebben we het rentmeesterschap (de verantwoordelijkheid) gekregen om goed te zorgen voor ons lichaam. Als vetophopingen (zichtbaar en onzichtbaar) er komen, dan weet je dat dit gevaarlijk is of kan zijn voor je gezondheid. Vanuit die reden wil ik bezig zijn met afvallen. En niet geheel onbelangrijk: in het Paradijs zijn we als mooie volmaakte mensen geschapen. Dik worden (zonder medische oorzaak, maar vanuit luxe bijvoorbeeld of onverantwoord eten) hoort mijns inziens niet bij het beeld wat we van God hebben meegekregen. 



Geen opmerkingen: