zaterdag 17 juni 2017

Buikvet en gewicht minderen met 28-daagse buikspiertraining #4 (week 3)

Afbeeldingsresultaat voor gewicht
afbeelding komt van internet

De derde week van de buikspiertraining zit er op. Zie ook de voorgaande artikelen hierover. 
Ik volg deze training: http://www.buikspierentraining.nl/wp-content/uploads/2015/09/28-Daags-buikspieren-schema.pdf

In deze week deed ik dezelfde oefeningen als in voorgaande 2 weken, alleen werd de intensiteit opgevoerd en moest elke oefening 4 maal 20 keer uitgevoerd worden. Op zich goed te doen, maar ik merk mijn beperkte conditie.

Wat is het resultaat van deze week?
*Gewicht: geen vermindering met de vorige week. In totaal ben ik nu 2,6 kg afgevallen, in 3 weken, maar de afgelopen week ben ik dus niets afgevallen. Valt me tegen.
*Omvangvermindering: in deze week ben ik weer ruim 1 cm verminderd in omvang. In totaal ben ik nu zo'n 6 cm verminderd in omvang en dat in 3 weken. Dit gaat gestadig de goede kant op.

Qua gewicht valt me de mindering echt wel tegen. Ik weet nog dat ik voor mijn 40e veel sneller gewicht kon verminderen. Nu doe ik er nog veel meer moeite voor, want voor mijn gevoel laat ik zoveel eten staan en moet ik me zo inhouden met eten: ik eet stukken minder suikers, eet een half bord avondeten, eet bijna geen koekjes meer, snoep niet meer, etc. Het kost me echt moeite en ik vind het ook niet zo prettig, om eerlijk te zijn. Nu hadden we afgelopen week wel een verjaardag, waarbij ik wat meer zoetigheden heb gegeten, dus wellicht dat daarom niets van het gewicht af is?
Aan de andere kant merk ik dat de omvang echt aan het verminderen is. Dit is te zien, te meten en te merken aan de kleding. Ik kan al weer wat meer kleding aan. 

De laatste trainingsweek begint vandaag. De intensiteit van de oefeningen wordt opgevoerd. De 'claim' dat je 5 kg zou afvallen deze 4 weken, ga ik waarschijnlijk niet halen. Komende week hebben we bijv. nog een BBQ en nog wat andere happenings, waarbij wellicht wat anders en meer wordt gegeten. Na de training wil ik b.l.e.w. zeker doorgaan, want er zijn nog leuke jurkjes in mijn kast, die nog net niet leuk genoeg staan nu:)

Verder heb ik een Neck Slimmer besteld. Dit is een veerapparaatje, waarmee je je onderkin kan wegkrijgen. T.z.t. zal ik het apparaat reviewen en updates geven over de evt. vorderingen. Het apparaat komt van ver (Zuid Amerika), dus het duurt nog even voordat we dit kunnen gaan inzetten. 

Geen opmerkingen: