zaterdag 3 juni 2017

Buikvet en gewicht minderen met 28-daags buikspiertraining #2 (week 1)

Zo, de eerste week van trainen zit er op. Ik volgde de trainingen via deze link: http://www.buikspierentraining.nl/wp-content/uploads/2015/09/28-Daags-buikspieren-schema.pdf

In totaal moesten er 9 oefeningen gedaan worden, waarvan 7 verschillend. Hieronder heb ik afbeeldingen van internet geplaatst van de verschillende oefeningen:

Basis crunch:
Afbeeldingsresultaat voor basis crunch
Sit up:
Afbeeldingsresultaat voor sit up
V-up:
Afbeeldingsresultaat voor v up
Knee raises:
Afbeeldingsresultaat voor knee raises
Gedraaide crunch:
Afbeeldingsresultaat voor gedraaide crunch
Prone cobra:
Afbeeldingsresultaat voor prone cobra
Pulse Up:
Afbeeldingsresultaat voor pulse up

Op dag 1 van week 1 deed ik de volgende oefeningen:
a. basis crunch 3 maal 12 keer (je ligt met je knietjes omhoog en je brengt met je handen in de nek je hoofd 3x12 zo'n 30 cm omhoog
b. sit up 3 maal 12 keer (je ligt met je knietjes omhoog en je handen in je nek, zo ga je zitten)
c. V-up 3 maal 12 keer (vanuit ligstand breng je tenen en handen naar elkaar, zodat je in een v-vorm zit)

Op dag 2 van week 1 deed ik de volgende oefeningen:
a. Knee raises 3 maal 12 keer (je hangt ergens aan en dan trek je je knieën omhoog)
b. Gedraaide crunch 3 maal 12 keer (zie dag 1, maar daarbij draai je naar links, naar boven en naar rechts)
c. V-up 3 maal 12 keer 

Op dag 3 van week 1 deed ik de volgende oefeningen:
a. Prone Cobra 3 maal 12 keer (je ligt op je buik en je tilt tegelijkertijd je hoofd en je voeten op)
b. Pulse up 3 maal 12 keer (je ligt met je benen verticaal, je duwt je middel/je benen nu omhoog)
c. Sit up 3 maal 12 keer

Ik gebruik bij de oefeningen wel een elastiek (vorig jaar gekocht bij de Action) als hulpmiddel. Dit geeft wat meer ondersteuning. Sowieso kan je met zo'n elastiek hele leuke oefeningen doen.
Afbeeldingsresultaat voor elastiek training action
afbeelding van internet: mijn elastiek is zo iets dergelijks, alleen heb ik er een met drie elastieken en plastic harde uiteinden
Het resultaat na 1 week 'trainen' met daarbij zo gezond mogelijk eten en met behulp van kaneel en kummel in mijn leven is als volgt:
buikomvangvermindering van: 3 cm
gewichtsvermindering van: 1,7 kg

Zoals te zien, is er echt vermindering zichtbaar. Toch ben ik een beetje sceptisch. Ten eerste omdat mijn gewicht sowieso behoorlijk schommelt en ten tweede omdat ik mijn buikje er nog echt wel zie zitten. Toch zie je ook wel vermindering in omvang en ik voel dat de hele boel wat minder zwabbert en zwiebert. Ook de kleding zit al ietsje makkelijker. 
Enkel met het doen van deze trainingen had ik denkelijk niet deze vermindering kunnen bewerkstelligen. Ik heb mezelf behoorlijk op dieet gezet, m.n. wat betreft de lekkere zoete en zoute dingen. 
Je zou zeggen dat met relatief zo weinig trainen in de week ook geen goede resultaten verwacht kunnen worden, maar het effect zit 'm, zo heb ik gelezen, in de korte heftige trainingen: dit geeft een stootje aan je body. 

Volgens mij zijn we op de goede weg. Op naar de tweede week! En die begint vandaag!

Geen opmerkingen: