zaterdag 29 april 2017

Meesters & Juffencake

Zoals misschien wel eens langs is gekomen in een of ander artikeltje, werk ik in het onderwijs. Aan het eind van het schooljaar nemen veel kinderen een bedankcadeautje mee. Dat is natuurlijk niet nodig, maar wel heel erg leuk en attent. 
Aan het eind van het schooljaar 2015-2016 kreeg ik onder andere een pak bakmix voor een Meesters & Juffencake, van de Bakzolder. Het was leuk ingepakt in folie, met een lintje er omheen. 
Onlangs heb ik het pak te voorschijn gehaald en de cake gebakken. Zeer makkelijk te doen, dus zeer geschikt voor drukke meesters en juffen. Bij de mix hoefde nl. alleen maar wat water gedaan te worden, waarna je het geheel een aantal minuten moest mixen en vervolgens in de oven kon laten bakken. 
In de mix zaten gekleurde stukjes! Vrolijk! Ik voegde zelf nog een ei toe, voor de luchtigheid.
De cake lukte direct, in de opgegeven baktijd en bij de opgegeven temperatuur. Kijk maar: 
Zo grappig, die kleurtjes:
En de smaak? Die was heerlijk! Mijn man houdt van niet-droge cake. Ook hij kon deze luchtige zachte cake goed waarderen. Zelfs na 2 dagen was de cake niet te droog. Ik heb nog een stukje ingevroren, zodat we ook in de toekomst nog een keertje er van kunnen genieten!

Geen opmerkingen: