woensdag 11 januari 2017

Appeltaartjes; 8 kleintjes of 2 grootjes

In onze voorraadkast stond nog een pak appeltaartmix, voor het maken van 8 kleine appeltaartjes. De mix moest, gezien de houdbaarheidsdatum, nodig op. Omdat ik niet veel zin had om 8 van die kleine taartjes te maken, maakte ik van dezelfde mix 2 wat grotere taartjes. Dit had ik nodig:
De twee springvormpjes kocht ik ooit eens bij de Xenos. Een taartje uit zo'n springvorm is voor 2 personen (evt. 3 personen) geschikt. 
Ik volgde gewoon de bereidingswijze volgens pak en gebruikte deze keer onze heteluchtoven, in plaats van boven- en onderwarmte, zoals ik altijd gebruik. Tevens verving ik 1 appel door een 1 peer. De maximale baktijd, volgens pak, hield ik aan.

Zo kwamen de twee taartjes uit de oven:
De geur was voortreffelijk. De kleur een beetje bleekjes, maar dat kwam doordat ik vergeten was wat eigeel over het bovenste deeg te strijken. De smaak zal vast heerlijk zijn!


Geen opmerkingen: