zaterdag 10 december 2016

Kerstkaartenhanger van natuurlijke materialen, handmade

Het wordt weer de tijd van de kerstkaarten. Elk jaar hangen we gekregen kerstkaarten gezellig op de deur in onze gang. De kerstkaarten hangen dan met onzichtbare plakbandjes onder en naast elkaar. 
Voor dit jaar heb ik een kerstkaartenhanger gemaakt. Van natuurlijke materialen. Zonder iets te hoeven kopen. Gewoon uit eigen tuin en uit eigen hobbydoos. Dit is 'm:

 Ik gebruikte de volgende dingen:
-een paar takjes van onze blauwe regen
-wat lint en wat bindtouw
-wat blaadjes van onze klimop
-wat kleine knijpertjes uit de hobbydoos
-een ster, onlangs gekregen

De takken bond ik op 3 plekjes bij elkaar met lint. Aan de beide uiteinden knoopte ik een bindtouw, zodat de hanger kan hangen. Op drie plekken bond ik een lintje, dat al bengelend naar beneden kon hangen. Hieraan mochten de knijpertjes komen. Er kunnen altijd nog knijpertjes bij.
De blaadjes bevestigde ik met bindtouw op de drie plekken. 
Eigenlijk was het gehele projectje binnen een mum van tijd klaar. Ik vind het goed geslaagd. 
Nu de kerstkaarten nog. Laat ze maar komen....

Geen opmerkingen: