woensdag 3 augustus 2016

Koffer inpakken met Marie Kondo (Konmari methode, deel 9)

Afbeeldingsresultaat voor koffer inpakken grappig



Confuus
Ik ben werkelijk weer een beetje confuus over het Konmarimethode-resultaat!
In het jaar 2015 heb ik al 8 afleveringen geschreven over opruimen met de Konmari-methode (zie blog) en elke keer weer met een verbazingwekkend resultaat van ruimte-over-hebben! Ik had gedacht dat er niet veel zaken meer in ons huis de Konmari-methode zouden kunnen ondergaan, maar nu toch iets gevonden: vakantiekoffers inpakken met de Konmari-methode.

Kofferinpaksessies
Zoals velen zullen herkennen, is het elk jaar weer een uitdaging om veel mee te nemen in koffers en weekendtassen die eigenlijk te klein zijn... Elk jaar is het dan ook weer druk uitoefenen op de kofferdeksels of met alle krachtsinspanning de beide ritskanten naar elkaar toe te trekken, zodat het allemaal net dicht past. Elk jaar is het ook weer een auto volgeladen met koffers, weekendtassen en andere zaken en dat voor slechts 2 personen, in ons geval.
Dit jaar wilde ik het kofferpakroer eens omgooien en wel dus aan de hand van de Konmari-methode. Resultaat: 2 weekendtassen en nog wat andere losse spullen minder! En dat vind ik echt een prestatie.

Ik ging als volgt te werk:
1. De mee te willen nemen kleding van mijn man en mij (waarbij ik tijdens het pakken steeds de vraag stelde: Is het nodig? Doen we het aan?) legde ik op stapeltjes. En passant ruimde ik hierbij ook de kledingkasten, waar nodig, weer wat op.
2. Ik haalde de 2 koffers van zolder en vouwde alle kleding op de Konmari-methode op en zette het rechtopstaand in de koffer. 
3. Ik verbaasde me: man man, wat een ruimtebesparend gebeuren en nog netjes ook: 
4. Tussen de kleding en bovenop de kleding legde ik de schoenen (in zakjes). Normaal gesproken gingen alle schoenen altijd in een aparte weekendtas (tas vol), maar nu kon het gewoon in de koffers erbij. Het bijzondere is ook nog dat we eigenlijk meer aan kleding hebben meegenomen dan andere jaren!
5. Daaroverheen legde ik nog losjes een aantal kledingstukken, zoals jassen.
6. Het deksel kon dicht, zonder dat er veel druk uitgeoefend moest worden.
Nogmaals, ik ben confuus!

Weekendtassen
Ook de weekendtassen, waarin spullen zoals wasmiddel, spelletjes, extra handdoeken, medicijnen etc. gaan, heb ik zoveel mogelijk volgens de Konmari-methode ingepakt. Tijdens het auto-inpakken bleek dat we dit jaar geeneens een boordevolle auto hadden. Dat was wel eens anders geweest. 

Laatste Konmari-project
Bezig geweest zijnde met dit 9e Konmari-projectje, kreeg ik zo weer zin in een volgend projectje. Maar veel zaken in ons huis (kleding, ondergoed, boeken, cd's, huisraad, schoonmaakmiddelen) zijn al zodanig opgeruimd (ook al moet je het altijd wel netjes bijhouden). M'n 2 rolbakken met hobby- en knutselspullen zouden nog op de Konmari-manier kunnen worden opgeruimd, evenals mijn naaidoos. Dat zal het 10e en laatste project worden! T.z.t. zal het procesje op m'n blog verschijnen.
Afbeeldingsresultaat voor konmari methode

Geen opmerkingen: