woensdag 6 juli 2016

Unboxing: Bestelling van Huis & Comfort

Bij tijd en wijle krijgen wij zo'n dik folderboekje van Huis & Comfort door onze brievenbus (http://www.huis-en-comfort.nl/). Wanneer je dit boekje doorbladert, is de eerste indruk altijd wat ouderwets. Spulletjes, snuisterijen, accessoires die nu niet echt meer te koop zijn in ons land, maar in Duitsland bijvoorbeeld nog wel. Persoonlijk valt het me op, wanneer je in Duitsland door bijv. een Kik of een Kaufland loopt, dat je daar spullen kunt kopen, die in ons land niet meer te krijgen zijn: te ouderwets, dus afgedaan, maar soms echt nog wel de moeite waard van bekijken of kopen. De algemene Duitse smaak vind ik echt wel verschillen van de Nederlandse smaak. Dit terzijde.

Maar goed, het foldertje dus. De inhoud lijkt me dus wat Duits-achtig, maar het is in het Nederlands opgesteld. De reclamekreten zijn vaak ietwat simpel. Maar, dit ook gezegd, in de folder staan zaken die het leven heel handig kunnen maken, die zo inventief zijn en die ook lang niet altijd (goed) in Nederland te verkrijgen zijn. 
Ik heb al eens eerder een bestelling geplaatst: een soort gum waarmee je voegen zou kunnen schoonmaken, koperdoekjes om rvs op te poetsen en zelfs roest weg te krijgen en een lange flexibele zuigborstel die op je stofzuiger past, zodat je in lastige hoekjes kunt komen. De gum en het koperdoekjes vond ik zo zo in het gebruik, maar de slang is inderdaad heel handig.

In de folder van juni zag ik een paar leuke zaken, die ik besteld heb. 
Dit is de bestelling:
*een kapmantel
*een krulkam
*een zomerjurkje
*professionele poetsborstel
*decolleté-knopen.






Naar de kapmantel was en ben ik al een hele tijd op zoek. Ik knip nl. al zo'n 20 jaar mijn haar zelf. Bij het knippen valt natuurlijk al het haar in de gootsteen en op de badkamervloer en dat kan je weer opzuigen of opvegen of opdweilen, maar het kost veel werk en je stofzuiger wordt er ook niet blij van. Nu leek me zo'n kapmantel ideaal. In Nederland kan je ze ook wel krijgen, maar dat kost toch wel even een zoektocht en een bedrag.
De krulkam zag ik staan en leek me wel grappig om te proberen.
Het zomerjurkje gaf me wat twijfels, vanwege print (vind  ik dat wel leuk?) en lengte (iets te kort?), maar ik heb 'm toch maar besteld. 
De professionele poetsborstel doet mij erg benieuwen. Met deze borstel kan je zelfs de smalste en kleinste hoekjes schoonmaken. Ik kwam op deze bestelling omdat de hoekjes bij de scharnieren van onze vaatwasser niet goed te bereiken zijn, maar wel nodig zijn om te bereiken... Tevens kan je deze borstel gebruiken onder je wasmachine en droger, want daar hoopt zich natuurlijk in de loop van de tijd ook wel het een en ander op.
De decolleté-knopen zag ik ook staan en leken me wel handig. Ze zijn decoratief en houden de boel netjes. Ik vroeg me wel af of het achterkantje ook stevig op de knoop zou blijven zitten. 

Eerste indruk en conclusie:
1. De kapmantel:
Het is een grappig ding. Van dun materiaal gemaakt. Onderin zit een soort van ijzerdraad, zodat het gootje waarin het haar valt, breed genoeg is. Het opvouwen en opgevouwen laten kost nog wel even oefening. Zou je zo door het materiaal knippen? Kan je de mantel strak genoeg om je nek krijgen, zodat een bobline makkelijk te knippen is?
2. De krulkam:
Een stevige kam, met bijzonder gevormde tanden. Zou je hiervan echt krullen krijgen? Als gewone kam ook prima te gebruiken.
3. De zomerjurk:
Mwah. De print is toch niet zo mijn ding en de vorm is eigenlijk zonder vorm. Ook de lengte is te kort naar mijn smaak. Ik zou er een topje van kunnen naaien, maar dat vind ik eigenlijk wat jammer van het geld. Het stofje zelf zal wel fijn zitten, maar ik stuur de jurk terug.
4. De professionele poetsborstel:
Oh! Volgens mij wilde ik iets anders bestellen, nl. een lange flexibele kunsstof 'stang' met daaraan een zeer klein borsteltje, zodat je in alle hoekjes en gaatjes kan komen. Dit is een andere borstel: om plantenbladen mee schoon te maken (die klem je tussen de beiden kanten) of om bijv. je verwarming mee schoon te maken of lamellen. Dit gevalletje stuur ik weer terug, want plantenbladeren maak ik soms met een doekje schoon, net zoals de verwarming en lamellen hebben we niet.
5. De decolleté-knopen:
Het zijn kunsstof knopen, 3 soorten, dus overal bij te passen. Ze lijken wat instabiel, maar wanneer je wat trekt aan het achterkantje, blijft het er toch wel goed op. De tijd zal leren of ze de boel bij elkaar houden.
Kortom: Drie van de vijf items zijn naar wens en zijn het uitproberen waard. Twee zaken gaan terug, waarvoor wel portokosten betaald moeten worden. De kwaliteit van de te houden items is nog niet heel overtuigend, maar de tijd zal leren of dit ook zo is. 

De bestelling deed ik op woensdagmorgen 29 juni, via internet. De bestelling kwam op dinsdag 5 juli binnen. De betaling kon achteraf geschieden, met €4,95 aan verzendkosten. De terugzending van artikelen kost portokosten.

Geen opmerkingen: