woensdag 20 januari 2016

Blogtoekomst-overdenkingen

Ik ben nu ruim een jaar in Bloggersland 'actief'. Ik merk dat ik het een leuke en ontspannen aangelegenheid vind, om allerlei zaken uit het leven van alledag te delen, met mezelf :) en met anderen. Die anderen zijn over het algemeen 'vreemden', want maar een handjevol mensen uit mijn directe kring weten van mijn blog af en dat wil ik voorlopig ook zo houden. 
Wanneer ik de bezoekersstatistieken bekijk, is te zien dat steeds vaker mensen m'n blogje bezoeken, middels zoekopdrachten en dat ook verschillende landen daarbij vertegenwoordigd zijn, ook al komen de meeste bezoekers uit Nederland of België. Leuk om te zien, ook hoe zoiets zich nu ontwikkelt: van niets naar iets... Dit was ook één van mijn redenen om met een blog te gaan beginnen: meemaken hoe iets zich ontwikkelt vanuit niets naar iets en welke 'groeiprocessen' je daarin ziet. 
Bij de statistieken kan ik zien dat artikelen waarin over de Konmari-methode of over Action-producten of waarin producten worden gereviewd, het meest worden opgezocht en gelezen. Hopelijk hebben mensen wat aan de geschreven tips. Zelf lees ik ook graag blogs van anderen over opruimen en ordenen. 

Toch blog ik voornamelijk voor mezelf, omdat ik, zoals gezegd, het leuk vind en ook omdat het een soort naslagwerk voor mezelf is. Zo gebruik ik bijvoorbeeld regelmatig m'n eigen blogrecepten bij het bereiden van iets. 

Dit komende jaar wil ik b.l.e.w. een paar blogonderdelen wat meer gaan uitdiepen. 
Als eerste: de foto's. Het is een hele kunst om goede en mooie, duidelijke foto's te maken. Ik ben daar gewoon niet heel erg goed in. Ik heb niet echt oog voor mooie opstellingen, of bijzondere close-ups, ook al zit er wel eens hier en daar een mooi kiekje tussen. Het komende jaar wil ik dus gaan proberen om wat mooiere, betere foto's te maken en ook wat te gaan experimenteren met sepiafoto's of zwart-witfoto's en met aantrekkelijke opstellingen.
Ten tweede: de kopjes. Ik heb nu een aantal kopjes, zoals huis, tuin en keuken of in de leesstoel. Ik ben niet echt tevreden over deze kopjes. Onder huis, tuin en keuken valt gewoon teveel. Ik wil kijken of dit veranderd kan gaan worden in bijv. recepten, organiseren, schoonmaken, reviews, etc.
Ten derde: de inhoud van de artikelen. Tot nog toe kenmerkt de inhoud van de artikelen zich door een zekere oppervlakkigheid, gewoon het leven van alledag. Wellicht dat ik wat vaker artikelen ga plaatsen met daarin wat meer van mijn eigen gedachten en meningen, wat betreft bijv. ontwikkelingen in de wereld, in de maatschappij, etc. Dit verplicht me dan ook om mezelf te verdiepen in allerlei onderwerpen en dat is goed, want daar leer ik ook weer van.
Tot slot: de lay-out. Op zich ben ik wel tevreden met de lay-out van m'n blog. Toch is het misschien tijd voor een frissere look en een andere pagina-indeling. Ik bezin me erop.

Geen opmerkingen: