woensdag 16 december 2015

Een dag uit het leven van alledag

Hier een kort (foto-)verslag van zomaar een woensdag uit het leven van alledag

De dag begon, na ontbijt, koffie etc. met het in de wasmachine
doen van de donkere was en het afhalen van schone was. Hier
ligt links te vouwen was en rechts te strijken was.

Vervolgens werk ik even voor school.


Daarna maak ik een paar kaartjes, die ik wil doen bij de
Bijbelpakketten voor Rusland.
De Bijbelpakketten maak ik klaar, zodat ze verstuurd
kunnen worden.
Tijd voor koffie en een stukje zelfgebakken speculaasbrok.
De witte kookwas gaat in de wasmachine.
Tijd om naar de bieb te gaan en in het dorp wat cadeautjes
te kopen voor iemand die een nieuwe woning heeft.
Tijd voor de lunch. Ik nam yoghurt met muesli en lijnzaad,
twee mandarijnen en een doosje rozijntjes.
De cadeautjes voor degene die een nieuwe woning heeft, pak
ik in en ik doe ze in een leuk cadeautasje.
Ik verschoon ons bed. Op de vloer ligt nog een tijdschrift, die
ik later opruim :)
Tijd voor koffiepauze. Ondertussen kijk ik een aflevering van
De Keuringsdienst van Waarde, over speltbrood.
Ik zuig even de kamer en de keuken.
Ik stof de bovenverdieping.
Ik zuig de bovenverdieping.
Ik sop vervolgens de bovenverdieping en dweil de vloer van
de bovenverdieping.
Omdat m'n speculaaskruiden bijna op zijn en ik graag weer een
brok wil gaan bakken, 'maak' ik zelf speculaaskruiden volgens
bovenstaand recept. Kardemompoeder heb ik niet, dus doe ik
er ook niet in.
De ingrediënten meng ik met elkaar en het is werkelijk goed
gelukt!
Droge was vouw ik op en doe het in kasten. Heerlijk, die
stapeltjes.
Ik kook nasi, met verse ingrediënten.
Na het avondeten zijn we degene, die een nieuwe woning heeft, gaan helpen met klussen en schoonmaken. Daarna gingen we moe, maar voldaan in ons mandje.

Geen opmerkingen: