zaterdag 1 augustus 2015

Slapen onder een dekbed met bloemetjes, strikjes, roesjes en kantjes?

Houden jullie vrouwen tijdens en met het inrichten en stylen van je huis rekening met je man?

Wanneer we woonbladen bekijken, zoals Ariadne at Home, dan gaan veler harten echt wel sneller kloppen van de veelal landelijk ingerichte huizen, met veel wit, brocante, poederroze kastjes, vergrijsde tinten, harten en tierelantijntjes, kantranden, bloemetjesbehangetjes en ga zo maar door. Zelf smul ik daar ook van en gaat mijn hartje ook wel wat sneller kloppen. Toch vraag ik me tijdens het smullen en hartkloppen dan wel af: hoe zouden de mannen van de betreffende vrouwen dat vinden? 

Persoonlijk vind ik dat we in een tijd leven waarin veel mannen/jongens toch wat vervrouwelijken. Ik krijg altijd een beetje kriebels wanneer mannen/jongens stofjes met bloemetjes, ruches, kantjes, strikjes etc. heel erg leuk vinden. Maar dat is dus een persoonlijke zienswijze. Om deze reden kies ik dan ook bewust om bijvoorbeeld op ons bed geen dekbed met allerlei lievigheden, zoals bloemetjes, ruches, kantjes, strikjes, lisjes, roze kleurtjes e.d. te leggen. Ook al zegt mijn man dat hij het echt niet erg vindt wanneer ik dat wel zou doen, omdat hij toch zijn ogen dicht heeft, wanneer hij slaapt.... 

Ik probeer bij de keuze van het dekbedovertrek (maar dat geldt ook voor de stoffering in de kamer bijv. en de keuze van handdoeken en theedoeken e.d.) wel rekening te houden met het feit dat we samen in ons huis wonen en dat het niet een specifieke mannenstijl hoeft te zijn, maar ook niet een specifieke vrouwenstijl. Met deze visie in het achterhoofd, kies ik altijd voor bijvoorbeeld mooie (Burberry)ruiten of voor paisley-motieven of voor egale kleuren. Wel in de kleuren die ik zelf mooi vind, maar die mijn man ook mooi vindt. Hieronder een aantal motieven van onze dekbedovertrekken:





Wat onze woonkamer betreft, zou ik zelf het liefst de stoffering hebben in Engels bloemetjes, veel roze, veel kussentjes met ruches en kantrandjes e.d. Maar omdat we samen in ons huis wonen, hebben we dus ook een stoffering die past bij ons samen. En dat is ook goed en mooi. 

Echter, twee ruimtes in ons huis voldoen toch niet aan bovenstaande. De eerste ruimte is onze logeerkamer/mijn werkkamer. Deze is ingericht in de landelijke stijl, met wit, riet, vergrijsde tinten, een hartje hier en een tierelantijntje daar. Een Ariadne at Home-stijl. En wat kan ik daarvan genieten!  



De tweede ruimte is de toilet beneden. De aankleding hiervan wisselt met de seizoenen. In de zomer: helder blauw; in de herfst: okergeel; in de winter: bordeauxrood en in de lente: roze. Bloemen e.d. zijn dan ook in deze ruimte te vinden. Hierover heb ik in maart en juni een artikel met foto's geschreven.

Ik ben erg benieuwd hoe jullie het doen! En wat is jullie mening over bovenstaand onderwerp?

Geen opmerkingen: