woensdag 8 juli 2015

Met de Franse slag....

Vanwege werkdrukte op het werk, gebeurt ons huishouden de laatste tijd wat met de Franse slag. Gelukkig is dit binnen afzienbare tijd verleden tijd, maar zwabberen we nu nog even met bovengenoemde slag door ons huis. Onderstaande attributen vind ik hierbij zeer handig:



*Het gele doekje en een sprayflacon met allesreiniger (op dit moment zit de rode Ajax er in: ruikt lang lekker). Even sprayen op een vochtig doekje en allerlei oppervlakten kunnen er mee worden afgenomen. Zo gedaan en zo gepiept, zonder boenwerk. Voor het oog toont het schoon en het ruikt lang lekker in je huis.
*De microvezeldoek. Handig om droog of nat snel door je huis te laten wapperen. Als stofdoek te gebruiken of als wat dan ook. Onmisbaar in ons huishouden.
*Vochtige doekjes (van de Action). Ideaal om snel iets vochtig af te nemen. Het laat nog een frisse geur achter ook. 
*Meubeldoekjes met was (ook van de Action, dacht ik). Met deze doekjes laat je je meubels in een handomdraai weer glimmen en schoon doen zijn.
*Lederdoekjes (wederom van de Action, dacht ik). Met deze doekjes schoon je je leren stoelen (als je die hebt) lekker fris op. Snel en makkelijk.
*De stofhandschoenen (ook van de Action?). Ideale dingen zijn dit. Ik gebruik twee soorten: de microvezelachtige en degene met flappertjes er aan. Je zwiebert met deze handschoenen over alle oppervlakten en ze nemen makkelijk stof op. Ideaal voor het snel afstoffen.
*Vloerwisser met reservoir (Blokker). Hierover heb ik in juni een review geschreven. Ideaal voor de snelle zwabber door je huis. Wat warm water en een scheutje Ajax in het reservoir en je vloer glimt en je huis ruikt heerlijk schoon.

Hoe zwabberen jullie, wanneer je gebrek aan tijd hebt, door je huis en welke attributen gebruiken jullie dan graag?

2 opmerkingen:

Klimaatbeheersinginhuis zei

Hier hebben we 1x in de week een schoonmaakster. Ze doet goed werk, 4 uurtjes en dan is het huis (niet groot) weer aan kant.

Ar zei

Ah, dat is helemaal fijn ja. Lijkt me ook heerlijk aan de ene kant om een schoonmaakster te hebben, maar voor mijn eigen workout is het zelf schoonmaken ook goed:)