donderdag 4 juni 2015

Spullen (4)

Begin mei schreef ik over het voornemen om ook in de maand mei, 40 spullen weg te doen. Dit dan naast de kleding die vanuit de kledingwissel weg zou kunnen. 
Nu ben ik in mei niet zo actief geweest met betrekking tot het wegdoen van spullen, dacht ik zo, maar de telling laat zien dat er toch weer meer is weggedaan dan ik dacht.
Door de kledingwissel is er ook heel wat kleding weggedaan.

Spullen:
16 x decoratie
7 x linnengoed
6 x huishoudelijk
6 x boeken/cd's/dvd's
7 x verzorging
In totaal zijn er dus 42 spullen weggegaan. Valt me toch weer mee!

Kleding:
In totaal zijn er 36 kledingstukken weggegaan.

Totaal mei:
De slotsom leert dat er in mei 78 items het huis uit zijn gegaan. Best wel wat, maar er zijn natuurlijk ook weer nieuwe items het huis binnengekomen, mede omdat ik in mei de 40 jaar mocht bereiken....

De meeste kleding is in een paar dozen naar Packmee verzonden (gratis:). Zie ook hun website. Een paar kledingstukken zijn in de zak voor de kringloop beland en nog wat kledingitems moesten toch echt hun beste plaats in de kliko vinden. 
Wanneer ik zo het aantal bij kleding zie, is er best wat weggedaan. En toch... we hebben nog zoveel kleding! Het hangt en ligt allemaal wel netjes in kasten, op kleur gerangschikt e.d. , maar het is nog zoveel, maar ook nog zo goed, dus jammer om weg te doen. En het vreemde is: geregeld denk ik nog: wat zal ik aantrekken, ik mis dit of dat nog. Toch koop ik geen kleding erbij. Ik heb mezelf tot doel gesteld om het gewoon te doen met de kleding die ik nu heb en dat kan ook best. Keuze genoeg, als je de keuzes maar ziet!

Voor de maand juni stel ik mezelf maar even geen doel om 40 spullen weg te doen. Dit omdat ik niet helemaal in die opruimmodus zit. Bij leven en welzijn in juli/augustus, wanneer de zomervakantie er is, wil ik wel weer proberen om 40 spullen weg te doen, want dan hoop ik er weer lekker tegen aan te gaan, achter de zolderdeurtjes...

Geen opmerkingen: