zaterdag 9 mei 2015

Kaneelrolletjes

In mijn receptenmap (zie voor ordenen recepten het artikel van april) kwam ik een ogenschijnlijk lekker recept tegen: kaneelrolletjes gemaakt van croissantdeeg uit blik. Nu had ik dit laatste nog nooit gezien, dus maar eens zo'n blikje (voor 6 stuks) bij de Boni gekocht (in het koelvak). 
Toen ik alle attributen had klaarstaan om deze rolletjes te gaan maken, bemerkte ik (tot mijn schrik) dat het met spijs gemaakt moest worden. Had ik helemaal overheen gelezen. Wellicht, omdat ik niet van spijs houd. Ik wilde toch de rolletjes gaan maken, dus dan maar nadenken over een vervanger voor spijs: wat past bij kaneel? Appel! In plaats van spijs heb ik dus 1 appel aan stukjes gesneden en deze met wat suiker en ei gemengd. Voor de rest is gewoon onderstaand recept gevolgd. 


En na 20 minuten in de oven, kwamen onderstaande rolletjes (bollen) tevoorschijn! Check ze met de afbeelding die bij het recept staat. Best gelijkend toch?




Wat betreft de smaak waren de twee personen (mijn man en ik) uit het smaakpanel het roerend met elkaar eens: echt lekker! De eerste hap voelde alsof je in een verse oliebol hapt (luchtig) en de rest van de happen voelden als het happen in een appelbol:)


De kaneelrollen/appelbollen behoren echt wel onder de noemer: broodjes, maar ze smaken ook heerlijk bij de koffie of thee. 
In de toekomst wil ik ze zeker nog wel eens maken en dan weer met appel.

2 opmerkingen:

Nicole Orriëns zei

Ze zien er ook erg lekker uit zeg! Ze kunnen zo in een restaurant!

Huisvlijt

Ar zei

Dank je!