donderdag 2 april 2015

Spullen (artikel 2)

Het eerste artikeltje over spullen, verscheen in maart. In dit artikel vermeldde ik onder anderen m'n opruimdoel voor maart: 40 spullen wegdoen. Is dit gelukt?

Gelukt? Gelukt!
Nu, zo aan het begin van de maand april, is het dus tijd om te tellen. Het volgende resultaat kwam uit de telling:

12 kledingstukken
4 huishoudtools (zoals een oude zwabber)
2 badkameritems (zoals een douchepuf)
4 ontspanningsitems (puzzel en potpourri etc.)
3 boeken
1 opruimbak
5 decoratie-items (zoals fotolijstjes en bloempotten)
9 serviesstukken (zoals schaaltje en beker)
1 doosje met oude oorbellen

Even optellen en dan blijkt dat er 41 spullen weggedaan kunnen worden! 

Nieuwe bestemmingen
De kleding gaat in een zak en die zak wordt gedeponeerd in de bak t.b.v. Leger des Heils. Deze bak staat mooi bij ons in de buurt.
De goede, bruikbare spullen gaan in een zak en deze zak zet ik op een avond :) wanneer niemand het ziet :) voor de deur van de kringloopwinkel, ook bij ons in de buurt. 'k Ben altijd bang dat ze, wanneer je met die spullen bij de balie aankomt, je weer terugsturen, omdat ze die spullen liever niet hebben...
De spullen waarmee ik liever ook niet een ander blij maak, gaan in een zak en deze zak gaat bij ons in de kliko. In het verleden bracht ik zulke spullen weleens naar de stort, maar tegenwoordig moet je hiervoor betalen en daar heb ik weinig trek in. Dus als onze kliko, vlak voor lediging nog wat ruimte over heeft, kan het mooi daarin.

Aprilse doel
Inwendig voel ik, bij het schrijven van dit artikeltje, dat ik de opruim- /wegdoe-smaak te pakken heb. Dus voor april stel ik me weer hetzelfde doel: 40 spullen wegdoen. Ik wil de komende tijd nog eens onze servieskast goed doorlopen met m'n ogen, op zoek naar spullen die we nooit gebruiken. Tevens wil ik de keukenkastjes en keukenlades naspeuren op overbodige spulletjes. 
Straks in mei, bij leven en welzijn, gaat de kledingwissel plaatsvinden en dat zal ook wel heel wat wegdoe-items opleveren, hoop ik. 'k Moet hiervoor nog wel een wegdoeplan bedenken: bijvoorbeeld: een paar jaar niet gedragen? ietwat verwassen? teveel thuiswerkkleding? te grote kleding? te strakke kleding? zit-niet-lekker-kleding? Maar dit komt nog wel.

Geen opmerkingen: