donderdag 19 februari 2015

Philips Strijkijzer review

Op de één of andere manier heb ik in mijn inmiddels 12-jarig huishoudelijke leven al heel wat strijkijzers 'versleten'. Na zo'n verslijting kocht ik steevast weer een Siemens strijkijzer, gewoon vanwege de goede reviews, maar elke keer begaf na een aantal jaren het strijkijzer, of het ging lekken, of het begon rare geluiden te maken, etc. Na de laatste verslijting van zo'n Siemens heb ik het strijkijzerroer omgegooid. Via de Consumentenbond, waar we lid van zijn, en via wat speurwerk op internet, besloot ik om voor een Philips te gaan. Dit strijkijzer gebruik in nu sinds een paar maanden (ik strijk vrij veel, dus kan een redelijk betrouwbare review weergeven). Hier is het apparaat:









Wat zijn mijn indrukken?

Negatief:
*volgens reviews op internet  zou het apparaat wat zwaar in de hand liggen, maar zelf heb ik daar geen problemen mee
*het klepje van het waterreservoir gaat wat lastig open: scherpe nagels zijn nodig
*tijdens het strijken raak je regelmatig zomaar de draaischijf aan, omdat de opening tussen handvat en apparaat wat nauw is
*het reservoir is vrij snel leeg, ook al kan er best veel in
*het apparaat heeft een behoorlijke punt, soms steek je hiermee wel eens in grovere breisels bijvoorbeeld of blijf je haken achter een overhemdborstzakje

Positief:
*het stekkersnoer is fijn lang
*het apparaat heeft een fijne punt, zodat je goed tussen knopen e.d. kan strijken
*de zool glijdt makkelijk over het te strijken werk
*het strijkwerk wordt mooi glad, ook op wat lagere temperaturen
*de stoomuitgifte is prima
*het ontkalken is erg simpel

Kortom:
Naast wat negatievere puntjes, vind ik dit strijkselapparaat een goede aankoop! Ik ontkalk het gebeuren wel trouw: eens per twee weken. Hopelijk is het apparaat zodoende ook een wat langer leven beschoren. 

Welke ervaringen hebben jullie met (merken) strijkijzers?

Geen opmerkingen: