donderdag 8 januari 2015

Kaarten maken

Wat fröbelen met je handen werkt ontspannend. Ik vind het een fijne bezigheid om zo nu en dan wat moois te maken, maar wel met een nuttig doel... Tijdens het fröbelen kan je goed nadenken en kom je soms weer op interessante ideeën voor het een en ander. 

Ik vind het leuk om kaarten te sturen naar mensen ter gelegenheid van... dit... of .... dat. Meestal koop ik die kaarten. Bij de Zeeman kan je leuke kaarten krijgen en ook verkopen ze bij de Action weleens leuke pakjes of boxen met mooie kaarten. Soms maak ik de kaarten zelf. Dan gebruik ik een 'zelfgeschoten' foto of mooie papiertjes en spulletjes die veelal bij de Action en Wibra vandaan komen. 
Voor de twee kaarten die ik maakte gebruikte ik de volgende spulletjes:

Het meeste van de benodigdheden komt dus van de Action. Ook de scharen, dubbelzijdig tape etc. 

Na een beetje fröbelen kwamen deze twee kaarten tevoorschijn: felicitatiekaarten voor de geboorte van een meisje en van een jongen. 



De plaatjes van slofjes en kinderwagen komen gewoon geprint van internet.



Nog een plastic hoesje erom en de persoon waarvoor ze gemaakt zijn, kan ze t.z.t. gaan versturen.



Maken jullie weleens kaarten?

1 opmerking:

metaal detector zei

Super mooi gemaakt hoor.