donderdag 1 januari 2015

In de leesstoel: een kleine boekbespreking


Titel: Majoor Bosshardt; Een leven voor anderen 1913-2007
Auteur: Eline Verburg
Trefwoorden: Majoor Bosshardt, biografieën, Leger des Heils

Het boek is geschreven in de ik-vorm en geeft het leven weer van majoor Bosshardt. In dit boek komen allerlei facetten van haar leven aan de orde, ook van haar jeugd. Het grootste deel van het boek gaat over haar werk bij het Leger des Heils. Openhartig wordt verteld over allerlei mooie, maar ook droevige gebeurtenissen die ze in haar werk heeft meegemaakt. Al lezend krijgt men niet alleen een beeld van en bij deze bijzondere vrouw, maar krijgt men ook een beeld van en bij het werk wat het Leger des Heils (in ons land) deed en doet, met name in Amsterdam.

Mijn persoonlijke mening over het boek:
Ik vond het een mooi, interessant en boeiend boek. Natuurlijk had ik weleens over majoor Bosshardt gehoord en er ook weleens wat over gelezen, maar dit boek (wat als biografie te boek staat, maar als autobiografie overkomt) doet deze vrouw voor je 'leven'. Ook al ben ik het persoonlijk niet met al haar opvattingen en meningen over bepaalde (morele) zaken eens en vind ik sommige zaken wel heel openhartig weergegeven, na het lezen van dit boek heb ik toch grote bewondering voor deze vrouw gekregen, die zoveel goeds mocht doen voor anderen, vanuit christelijke perspectieven. 
In het boek zijn een aantal foto's afgedrukt, van haar jeugd en haar werk.
Op internet zijn filmpjes te vinden waarin zij aan het woord is. 

Wat mij betreft, beveel ik dit boek aan!

Lezen jullie graag levensbeschrijvingen?



Geen opmerkingen: