zaterdag 24 januari 2015

Engels rood servies verzamelen


Rood Engels servies, van aardewerk, dat verzamel ik. Op de foto zijn de items te zien, die op dit moment bij elkaar gescharreld zijn. Gekocht in Duitsland, Nederland en Denemarken. In kringloopwinkels en op marktjes. Zoals te is bijna geen één item identiek aan de andere, maar op de een of andere manier past het toch bij elkaar. We gebruiken dit servies met Kerst. Elk jaar kunnen we de tafel met weer wat meer serviesonderdelen dekken. Zo leuk!
Binnenkort komen er twee theekopjes met schotel bij. Waarschijnlijk van porselein, met een gouden randje. Eens kijken of die kopjes ook zo goed matchen met de rest. Zo niet, dan gebruiken we ze gewoon afzonderlijk!

Wie verzamelt er ook servies? 
Mocht iemand nog iets overtolligs hebben van Engels rood aardewerk, dan houd ik mij aanbevolen :)

2 opmerkingen:

Unknown zei

Goedemiddag. Ik stuur u dit bericht na het lezen van het stukje over Engels rood porselein. Ik heb een nagenoeg compleet servies borden kopjes juskom met onderzetter kopjes etc. Heeft u interesse?
We wonen in Vlaardingen evt bellen 06 28809848

Ar zei

Goedenavond,

Hartelijk dank voor uw reactie.
De vraag dateert uit 2015 en inmiddels heb ik een heel Engels rood servies bij elkaar 'gespaard', dus heb nu niets meer nodig. Hopelijk kunt u een ander er blij mee maken!